PISANIE ZAGRANICZNEGO AKTU STANU CYWILNEGO DO POLSKICH KSIĄG
WYMAGANE ZAŁĄCZNIKI:
1. Oryginał aktu stanu cywilnego (odpis zupełny), który podlega wpisaniu, względnie kserokopia potwierdzona przez organ, który sporządził akt wraz z jego urzędowym tłumaczeniem, dokonanym przez tłumacza przysięgłego lub polskiego konsula.
2. Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.
Ze względu na specyfikę rejestracji stanu cywilnego w poszczególnych państwach, wskazana jest wcześniejsza konsultacja. Niezbędne mogą się okazać dodatkowe dokumenty oraz konieczność złożenia oświadczeń przewidzianych w Kodeksie rodzinnym i opiekuńczym.
DOKUMENTY DO WGLĄDU:
Dokument tożsamości.
MIEJSCE ZŁOŻENIA DOKUMENTÓW
Urząd Stanu Cywilnego ul. 11 Listopada 8
parter pokój Nr 2 Klatka B
tel. 22 770 52 75
JEDNOSTKA PROWADZĄCA:
Urząd Stanu Cywilnego
GODZINY PRACY URZĘDU STANU CYWILNEGO :
Poniedziałek 9:00-18:00,
wtorek, środa, czwartek 8.00-16.00,
piątek 8:00-15:00.
OPŁATY:
50 zł – opłata skarbowa za wydanie odpisu zupełnego po wpisaniu zagranicznego aktu stanu cywilnego do polskich ksiąg.
Opłatę skarbową wnosi się na rachunek bankowy urzędu
TERMIN ODPOWIEDZI:
Do 1 miesiąca.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Od decyzji odmownej, wydanej przez Kierownika USC w Piastowie, przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
UWAGI:
1. Akt stanu cywilnego sporządzony za granicą może być wpisany do polskich ksiąg stanu cywilnego na wniosek osoby, której akt dotyczy lub osoby, która wykaże interes prawny bądź interes faktyczny w przypadku rejestracji zgonu.
2. W postępowaniu administracyjnym dotyczącym wpisania zagranicznego aktu stanu cywilnego do polskich ksiąg stosuje się przepisy kodeksu postępowania administracyjnego.
PODSTAWA PRAWNA:
DRUKI DO POBRANIA:
13.1. Wniosek o transkrypcję aktu małżeństwa
13.1. Wniosek o transkrypcję aktu urodzenia
13.1. Wniosek o transkrypcję aktu zgonu