Dostępność
film o działalności Urzędu w PJM
Poniżej przedstawiamy film o działalności Urzędu Miejskiego w Piastowie w Polskim Języku Migowym
Tekst do odczytu maszynowego
Gdzie mieści się Urząd Miejski w Piastowie?
Urząd zajmuje się sprawami publicznymi o znaczeniu lokalnym oraz zadaniami zleconymi z zakresu administracji rządowej. Na czele urzędu stoi Burmistrz - p. Tomasz Jankowski. Powołanych zostało także dwóch zastępców – p. Barbara Dudzik-Szelągowska oraz p. Urszula Skrzypczak.
Urząd posiada dwie lokalizacji – główną siedzibę przy ul. 11 Listopada 2 oraz drugą siedzibę przy ul. 11 Listopada 8.
W budynku głównym można osobiście złożyć dokumenty / wnioski lub uzyskać informacje nt. spraw podatkowe (podatek od nieruchomości, podatek rolny, podatek od osób prawnych, podatek transportowy, opłaty lokalne, skarbowe, targowe, czynsz, dzierżawa, podatek od wieczystego użytkowania lub uwłaszczenia).
Jak skontaktować się z urzędem?
adres: ul. 11 Listopada 2, 05-820 Piastów
tel. 22 77 05 201
e-mail: sekretariat@piastow.pl
W jakich godzinach pracuje urząd?
poniedziałki 9.oo – 18.oo
wtorki, środy, czwartki8.oo – 16.oo
piątki 8.oo – 15.oo
Co zrobić, aby skutecznie komunikować się z urzędem osoby z niepełnosprawnościami mogą?
- napisać pismo i wysłać je na adres: Urząd Miejski w Piastowie, ul. 11 Listopada 2, 05-820 Piastów
- przynieść pismo do Kancelarii urzędu
- napisać wiadomość i wysłać ją mailem na adres: sekretariat@piastow.pl
- zadzwonić pod numer 22 77 05 201 lub bezpośrednio do konkretnego pracownika (wykaz pracowników jest dostępny na stronie urzędu www.piastow.pl
- przyjść do urzędu i spotkać się z pracownikiem w godzinach pracy urzędu
- osoby głuche i słabosłyszące mogą porozmawiać z pracownikiem za pośrednictwem aplikacji „tłumacz on-line” – dostępnej w kancelarii głównej siedziby urzędu; nie trzeba zgłaszać potrzebę komunikacji za pośrednictwem tłumacza migowego języka polskiego, wystarczy przyjść do urzędu i pokazać znać „migania”, który jest widoczny na drzwiach do kancelarii
Informacje dla osób z niepełnosprawnościami niezbędne do wejścia do budynku przy ul. 11 Listopada 2 w Piastowie
Do budynku prowadzi jedno wejście posiadające oznaczone kolorową taśmą dwa stopnie. Nie ma podjazdu dla wózków. Brak naprowadzania dla osób niedowidzących i słabowidzących. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Kancelaria znajduje się w korytarzu poprzecznym od wejścia, po prawej stronie.
Na piętro prowadzą schody, w budynku nie ma windy.
W korytarzu wejściowych znajduje się duża tablica informacyjna z podaniem, w którym pokoju można zrealizować daną sprawę.
Na parkingu z tyłu budynku, dostępnym 24/7, wyznaczono dwa miejsca dla osób niepełnosprawnych.
Burmistrz przyjmuje na pierwszym piętrze. W razie potrzeby pracownicy zejdą do mieszkańca na parter budynku.
Informacje dla osób z niepełnosprawnościami niezbędne do wejścia do budynku przy ul. 11 Listopada 8 w Piastowie
Budynek położony jest na terenie ogrodzonym, wejście przez furtkę od ul. 11 Listopada.
Do budynku wejście od tyłu budynku, od podwórza. Do biur pracowników prowadzą dwie oddzielne, niepołączone ze sobą w środku budynku, klatki wejście – klatka A oraz klatka B. W obu wejściach brak stopni, które mogłyby stanowić barierę architektoniczną. Brak naprowadzania dla osób niedowidzących i słabowidzących. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
Przy wejściu niewielkie miejsce dla wózków.
Na parter budynku i na kolejne piętra prowadzą schody. W budynku brak windy.
Na parterze budynku, w obu klatkach, znajdują się tablice informacyjne z podaniem, w którym pokoju można zrealizować daną sprawę.
Dla osób niepełnosprawnych wyznaczono jedno miejsce parkingowe z tyłu budynku, przed Świetlicą Środowiskową im. Jana Pawła II. Wjazd na parking od ul. ks. Jerzego Popiełuszki.
W razie potrzeby pracownicy zejdą do mieszkańca na parter budynku.
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności...
LP. |
DZIAŁANIE |
SPOSÓB REALIZACJI |
TERMIN REALIZACJI |
KOMÓRKA ODPOWIEDZIALNA |
1. |
aktualizacja „Planu ewakuacji” |
- konsultacje wewnętrzne - sprawdzenie dróg ewakuacyjnych oraz wewnętrznych i zewnętrznych miejsc zbiórek - opracowanie aktualnych zapisów - zatwierdzenie dokumentu - wdrożenie (upublicznienie na stronie BIP, skierowanie do wiadomości wszystkich pracowników urzędu, szkolenia) |
marzec – czerwiec 2025 |
Samodzielne stanowisko ds. obronnych, OC i ZK oraz Sekretarz |
2. |
kontrola jednostek organizacyjnych |
- analiza stanu jednostki poprzez sprawdzenie sposobu usunięcia barier architektonicznych (w tym aktualności tablic informacyjnych, jednolitego i czytelnego oznaczenia pokoi) - sprawdzenie sposobu usunięcia barier cyfrowych - sprawdzenie form komunikacji i informacji dla osób z niepełnosprawnościami (w tym także o ułatwieniach dla aplikujących np. elektroniczne aplikowanie, o pierwszeństwie w zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami) - przygotowanie zaleceń - wdrożenie zaleceń przez jednostki organizacyjne |
marzec – grudzień 2025 |
Koordynator ds. dostępności |
3. |
opracowanie procedur alternatywnego dostępu oraz standardów obsługi osób ze szczególnymi potrzebami |
- opracowanie - konsultacje wewnętrzne - wdrożenie |
marzec – lipiec 2025 |
Zespół ds. dostępności |
4. |
usunięcie barier architektonicznych w budynkach urzędu |
- sprawdzenie oznaczeń w korytarzach i na klatkach schodowych - właściwe oznakowanie ciągów pieszych i klatek schodowych |
luty – marzec 2025 |
Wydział Organizacyjny |
5. |
usunięcie barier architektonicznych w budynku przy ul. 11 Listopada 2 |
wykonanie podjazdu dla wózków przy schodach zewnętrznych prowadzących do budynków urzędu i jednostek organizacyjnych |
marzec 2026 |
Zespół ds. remontów i utrzymania infrastruktury |
6. |
usunięcie barier architektonicznych w budynku przy ul. 11 Listopada 2 |
dostosowanie toalety na parterze do potrzeb osób niepełnosprawnych wraz z zamontowaniem przycisku alarmowego, wykonaniem kontrastowego oznaczenia podłoga - ściany |
2026 |
Zespół ds. remontów i utrzymania infrastruktury |
7. |
usunięcie barier architektonicznych w budynku przy ul. 11 Listopada 2 |
przystosowanie miejsc obsługi interesantów do osób poruszających się na wózkach inwalidzkich |
2026 |
Wydział Organizacyjny |
usunięcie barier cyfrowych |
dostosowanie wszystkich stron do wymogów ustawy |
do końca 2025 |
Zespół ds. Informatyki pod nadzorem koordynatora ds. informatycznych |
|
8. |
usunięcie barier komunikacyjno-informacyjnych |
dostosowanie wszystkich zarządzeń, procedur, komunikatów do wymogów ustawy (także do wymogów „dobrych praktyk”) |
do końca 2025 |
radca prawny zatrudniony w UM w Piastowie |
9. |
usunięcia barier architektonicznych |
ustawienie stojaka na rowery przed wejściem do budynków urzędu przy ul. 11 Listopada 2 i 8 |
2025 / 2026 |
Wydział Utrzymania Miasta |
10. |
usunięcie barier architektonicznych |
- zdemontowanie progów między korytarzami a pokojami |
2026 |
Wydział Utrzymania Miasta / wydział organizacyjny |
INFORMACJA O URZĘDZIE MIEJSKIM W PIASTOWIE W...
Adres
Urząd Miejski w Piastowie
ul. 11 Listopada 2, 05-820 Piastów
Jak do nas dojechać? Mapa
Link do strony na google.maps:
https://maps.app.goo.gl/XL5wmTG2oJjoheZ86
Urząd czynny jest:
w poniedziałki: 9.oo – 18.oo
we wtorki, środy i czwartki: 8.oo – 16.oo
w piątki: 8.oo – 15.oo
Zespół Spraw Obywatelskich pracuje:
w poniedziałki: 9.oo – 17.3o
wtorki, środy i czwartki: 8.oo – 15.3o
w piątki: 8.oo - 14.3o
Urząd jest zamknięty w soboty, niedziele i święta.
Deklaracja dostępności Urzędu Miejskiego w Piastowie
Co to jest dostępność?
Dostępność to możliwość skorzystania z usług, produktów, informacji i miejsc przez każdą osobę w równym stopniu i w każdym czasie. Dostępność to takie dostosowanie urzędu (ale także muzeum, biblioteki, przychodni czy szkoły), by każdy, w tym także osoba z niepełnosprawnościami czy osoba ze szczególnymi potrzebami, czuła się niezależna od innych, by w każdej sytuacji zrealizowanie przez nią codziennych zadań życiowych, nie było uciążliwe.
Dostępność to usunięcie barier architektonicznych w budynkach, barier na stronach informatycznych i zapewnienie właściwej komunikacji.
Kto jest osobą z niepełnosprawnością?
To między innymi osoby, które:
- • poruszają się na wózku, o kulach, przy balkoniku
- • mają inne trudności w poruszaniu się
- • nie widzą lub są słabowidzące
- • nie słyszą lub są słabosłyszące
- • chorują psychicznie
- • mają niepełnosprawność intelektualną
- • są seniorami
- • chorują
- • są kobietami w ciąży
- • są rodzicami lub opiekunami z wózkiem dziecięcym lub z małymi dziećmi
- • mają trudności w porozumiewaniu się
- • mają nietypowy wzrost
- • są dziećmi
- • są podróżnymi z ciężkim bagażem
- Data publikacji strony internetowej: 30.06.2015
- Data ostatniej ważnej aktualizacji: 28.01.2025
- Data sporządzenia deklaracji: 18.09.2020
- Data ostatniej aktualizacji deklaracji: 31.01.2025
Urząd zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (dalej: udc).
Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej UM Piastowa https://www.piastow.pl/ oraz strony BIP UM w Piastowie: https://bip.piastow.pl/
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna ustawą o dostępności cyfrowej z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne:
- • część plików nie jest dostępnych cyfrowo
- • filmy nie posiadają napisów
- Wyłączenia:
- • mapy oraz mapy interaktywne są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności
- • filmy, multimedia nadawane na żywo, dokumenty tekstowe lub tekstowo-graficzne
Wszystkie treści niedostępne i wyłączenia dotyczą materiałów opublikowanych przed wejściem udc, tj. przed 23 września 2020 r.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszelkie problemy z dostępnością cyfrową prosimy zgłaszać do informatyka urzędu pod adresem e-mail: informatyk@piastow.pl lub telefonicznie 22/770 05 214.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając żądanie należy podać:
- swoje imię i nazwisko,
- dane kontaktowe (numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres niedostępnej cyfrowo strony, jej części lub określonej treści,
- należy opisać zarówno problem, jak i sposób jego rozwiązania.
Zapewnienie dostępności na podstawie złożonego żądania następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu 7 dni od wystąpienia z żądaniem. Jeśli w tym terminie problem nie będzie mógł być rozwiązany, składający żądanie zostanie poinformowany o nowym terminie, jednak nie dłuższym niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będzie można zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści wskazanej w żądaniu, urząd zaproponuje alternatywny sposób rozwiązania problemu (np. odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu przez telefon lub osobiście, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji przez telefon lub osobiście).
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
W przypadku, gdy urząd odmówi zapewnienia żądanej dostępności cyfrowej lub odmówi skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu, osoba składająca żądanie ma prawo do złożenia skargi do urzędu, który odmówił zapewnienia dostępności.
Skargę składa się do koordynatora ds. dostępności w UM w Piastowie:
- • listowanie na UM w Piastowie lub mailem: dostepnosc@piastow.pl
- • telefonicznie: 22 770 52 65
- Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury, osoba otrzymująca odmowę może poinformować Rzecznika Praw Obywatelskich.
Powrót