Deklaracja dostępności Urzędu Miejskiego w Piastowie

Co to jest dostępność?

Dostępność to możliwość skorzystania z usług, produktów, informacji i miejsc przez każdą osobę w równym stopniu i w każdym czasie. Dostępność to takie dostosowanie urzędu (ale także muzeum, biblioteki, przychodni czy szkoły), by każdy, w tym także osoba z niepełnosprawnościami czy osoba ze szczególnymi potrzebami, czuła się niezależna od innych, by w każdej sytuacji zrealizowanie przez nią codziennych zadań życiowych, nie było uciążliwe.

Dostępność to usunięcie barier architektonicznych w budynkach, barier na stronach informatycznych i zapewnienie właściwej komunikacji.

Kto jest osobą z niepełnosprawnością?

To między innymi osoby, które:

  • • poruszają się na wózku, o kulach, przy balkoniku
  • • mają inne trudności w poruszaniu się
  • • nie widzą lub są słabowidzące
  • • nie słyszą lub są słabosłyszące
  • • chorują psychicznie
  • • mają niepełnosprawność intelektualną
  • • są seniorami
  • • chorują
  • • są kobietami w ciąży
  • • są rodzicami lub opiekunami z wózkiem dziecięcym lub z małymi dziećmi
  • • mają trudności w porozumiewaniu się
  • • mają nietypowy wzrost
  • • są dziećmi
  • • są podróżnymi z ciężkim bagażem

 

  • Data publikacji strony internetowej: 30.06.2015
  • Data ostatniej ważnej aktualizacji: 28.01.2025
  • Data sporządzenia deklaracji: 18.09.2020
  • Data ostatniej aktualizacji deklaracji: 31.01.2025

 

Urząd zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (dalej: udc).

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej UM Piastowa https://www.piastow.pl/ oraz strony BIP UM w Piastowie: https://bip.piastow.pl/

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna ustawą o dostępności cyfrowej z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne:

  • • część plików nie jest dostępnych cyfrowo
  • • filmy nie posiadają napisów

  • Wyłączenia:
  • • mapy oraz mapy interaktywne są wyłączone z obowiązku zapewnienia dostępności
  • • filmy, multimedia nadawane na żywo, dokumenty tekstowe lub tekstowo-graficzne

Wszystkie treści niedostępne i wyłączenia dotyczą materiałów opublikowanych przed wejściem udc, tj. przed 23 września 2020 r.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszelkie problemy z dostępnością cyfrową prosimy zgłaszać do informatyka urzędu pod adresem e-mail: informatyk@piastow.pl lub telefonicznie 22/770 05 214.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając żądanie należy podać:
- swoje imię i nazwisko,
- dane kontaktowe (numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres niedostępnej cyfrowo strony, jej części lub określonej treści,
- należy opisać zarówno problem, jak i sposób jego rozwiązania.

Zapewnienie dostępności na podstawie złożonego żądania następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu 7 dni od wystąpienia z żądaniem. Jeśli w tym terminie problem nie będzie mógł być rozwiązany, składający żądanie zostanie poinformowany o nowym terminie, jednak nie dłuższym niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będzie można zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści wskazanej w żądaniu, urząd zaproponuje alternatywny sposób rozwiązania problemu (np. odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu przez telefon lub osobiście, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji przez telefon lub osobiście).

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

W przypadku, gdy urząd odmówi zapewnienia żądanej dostępności cyfrowej lub odmówi skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu, osoba składająca żądanie ma prawo do złożenia skargi do urzędu, który odmówił zapewnienia dostępności.

Skargę składa się do koordynatora ds. dostępności w UM w Piastowie:

  • • listowanie na UM w Piastowie lub mailem: dostepnosc@piastow.pl
  • • telefonicznie: 22 770 52 65
  • Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury, osoba otrzymująca odmowę może poinformować Rzecznika Praw Obywatelskich.
  • 1. Budynek: UM w Piastowie, ul. 11 Listopada 2

 

Dostępność architektoniczna

  • • Do budynku prowadzi 1 (jedno) wejście od ul. 11 Listopada
  • • Do wejścia prowadzą schody (dwa stopnie), brak podjazdu dla wózków
  • • Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące
  • • Wejście nie jest zabezpieczone bramkami
  • • W budynku brak windy; na piętro prowadzą schody
  • • Dla osób na wózkach dostępne są  korytarze i pomieszczenia na parterze
  • • W budynku brak toalety dla osób niepełnosprawnych
  • • Dla petentów dostępny jest duży parking z tyłu budynku (otwarty 24/7)
  • • Na parkingu z tyłu budynku wyznaczono 2 (dwa) miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych
  • • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem

Dojazd do siedziby komunikacją:

  • • pociągiem – stacja kolejowa „Piastów” przy ul. Dworcowej
  • • autobusem – linia P1 (linia bezpłatna) przystanek przy Parku Niepodległości (PKP PIASTÓW 01) lub przy ul. Dworcowej naprzeciwko dworca PKP (PKP PIASTÓW 02)
    •         linia 62, 97, 717, N85 przystanek „Orzeszkowej 02”
    •         linia 716, N85 przystanek „Traugutta 01”
    • Dostępność informacyjno-komunikacyjna
    • • W budynku nie ma pętli indukcyjnych
    • • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a, ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących
    • • Istnieje możliwość skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza migowego (tylko w tym budynku w kancelarii)
    • • Na stronie www.piastow.pl w zakładce „Dostępność” zamieszczony został filmik objaśniający funkcjonowanie urzędu w polskim języku migowym
    • • Na stronie www.piastow.pl w zakładce „Dostępność” zamieszczony został komunikat opatrzony zdjęciami / grafikami tzw. ETR – tekst łatwy do czytania
    • • Na stronie www.piastow.pl w zakładce „Dostępność” zamieszczony został tekst to odczytu maszynowego
    • • Na parterze budynku znajduje się tablica informacyjna dot. zakresu pracy urzędu
    • • Do komunikacji dla osób z niepełnosprawnością za pośrednictwem SMSi/lub MMS został wyznaczony numer telefonu: 608 521 364
    • 2. Budynek: urzędu Miasta Piastowa, ul. 11 Listopada 8 Dostępność architektoniczna • Do budynku prowadzą 2 (dwa) wejścia – z tyłu budynku („od podwórza”); klatka A i klatka B –
    • • Przy wejściach do budynku: brak schodów
    • • W budynku brak windy; na parter i na piętro prowadzą schody
    • • Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące
    • • Wejście nie jest zabezpieczone bramkami
    • • Dla osób na wózkach dostępne jest miejsce przy drzwiach wejściowych
    • • W budynku brak toalety dla osób niepełnosprawnych
    • • Przed budynkiem wyznaczono 1 (jedno) miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych (wjazd na parking od ulicy ks. Jerzego Popiełuszki)
    • • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem
    • Dostępność informacyjno-komunikacyjna• W budynku nie ma pętli indukcyjnych
    • • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących
    • • Na parterze budynku znajduje się tablica informacyjna dot. zakresu pracy urzędu w tym budynku

Miejsce zbiórki podczas ewakuacji zostało wyznaczone na terenie parkingu pomiędzy budynkiem UM w Piastowie przy ul. 11 Listopada 2 , „Centrum Sportu” LO im. A.Mickiewicza, a Miejskim Ośrodkiem Sportu i Rekreacji (niebieski budynek). Miejsce zbiórki jest oznaczone znakiem pionowym.

We wszystkich sprawach związanych z dostępnością prosimy o kontakt na adresu urzędu lub mailowo: dostepnosc@piastow.pl


 Powrót