INFORMACJA O URZĘDZIE MIEJSKIM W PIASTOWIE W JĘZYKU ŁATWYM DO CZYTANIA ETR (EASY TO READ)

Adres

Urząd Miejski w Piastowie

ul. 11 Listopada 2, 05-820 Piastów


Jak do nas dojechać? Mapa

       

Link do strony na google.maps:

https://maps.app.goo.gl/XL5wmTG2oJjoheZ86

Urząd czynny jest:

w poniedziałki: 9.oo – 18.oo

we wtorki, środy i czwartki: 8.oo – 16.oo

w piątki: 8.oo – 15.oo

Zespół Spraw Obywatelskich pracuje:
w poniedziałki: 9.oo – 17.3o

wtorki, środy i czwartki: 8.oo – 15.3o

w piątki: 8.oo - 14.3o

Urząd jest zamknięty w soboty, niedziele i święta.

Przyjmujemy mieszkańców w dwóch lokalizacjach – przy ul. 11 Listopada 2 oraz przy ul. 11 Listopada 8.

Budynek główny przy ul. 11 Listopada 2

       

To jest budynek główny urzędu przy ul. 11 Listopada 2. W tym miejscu pracuje burmistrz, zastępcy burmistrza, skarbnik i sekretarz. Jest to także siedziba Rady Miejskiej, która swoje obrady prowadzi w budynku Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji przy Alei Tysiąclecia 1.

            

Wejście główne   

    Do budynku przy ul. 11 Listopada 2 prowadzi tylko jedno wejście dla interesantów.

Przed drzwiami wejściowymi są dwa schodki oznakowane czarno-żółtą taśmą.


Wejście NIE JEST PRZYSTOSOWANE dla osób z niepełnosprawnościami 

brak podjazdu dla wózków


Przy każdym wejściu do każdego budynku (obojętnie czy pod nr 2 czy pod nr 8) – obok drzwi znajdują się domofony. Były one wykorzystywane tylko w okresie pandemii, obecnie nie są używane, wstępu do budynków nie ograniczają żadne bariery.

Po wejściu do budynku głównego, po lewej stronie są schody prowadzące na I piętro, oznakowane żótło-czarną taśmą. W budynku nie ma windy.

         

Po wejściu do budynku, na ścianie nad wejściem do korytarza na parterze, umieszczona jest tablica informacyjna ze wskazaniem, w którym pokoju możemy zrealizować swoją sprawę.


Jeżeli w korytarzu za tablicą informacyjną skręcimy w prawo – dojdziemy do kancelarii urzędu, gdzie można złożyć pisma / wnioski czy wyrobić Kartę Mieszkańca lub przedłużyć jej ważność.


Przy składaniu pism urzędowych / wniosków nigdy nie zapomnijmy podać swoich danych – imienia i nazwiska, adresu do korespondencji lub przynajmniej numeru telefonu czy maila do siebie.

Obok kancelarii - w pokoju nr 5 - nalicza się podatek od nieruchomości, podatek rolny oraz podatek od osób prawnych. Tu następuje jego windykacja i egzekucja.

Skręcając z korytarza wejściowego w lewo, naprzeciwko kancelarii - w pokoju nr 9 - następuje księgowanie i egzekwowanie podatku transportowego, opłat lokalnych, skarbowych, targowych, czynszu, dzierżawy, podatku od wieczystego użytkowania i uwłaszczenia.

Z tyłu za budynkiem znajduje się duży parking – dla interesantów urzędu. Korzystają z niego także pracownicy. Czynny jest 24/7 – nie ma szlabanów ograniczających wjazd.

      

Pierwsze dwa miejsca przeznaczone są dla osób niepełnosprawnych. 

W żadnym budynku nie ma toalet dla osób niepełnosprawnych.


Druga lokalizacja urzędu Miasta Piastowa (przy ul. 11 Listopada 8) to 3 minuty drogi pieszo wzdłuż ulicy 11 Listopada.


Aby zrealizować swoją sprawę w drugiej lokalizacji urzędu miasta, należy wejść furtką od ul. Listopada.

Wejścia do budynku znajdują się z tyłu, „od podwórka”.

    

Miejsca parkingowe dla interesantów są dostępne wzdłuż całej ul. 11 Listopada, bezpośrednio przed urzędem znajduje się ok. 30 miejsc. Dla niepełnosprawnych wygospodarowano miejsce z tyłu za budynkiem urzędu, przed Domem Jana Pawła II - Świetlicą środowiskowo-integracyjną.

Wjazd na parking z miejscem przeznaczonym dla niepełnosprawnych znajduje się od ul. ks. Jerzego Popiełuszki.

        

     

Wejście dla interesantów znajduje się z tyłu budynku, „od podwórza” - wejście A i wejście B. Są to oddzielne wejścia, do oddzielnych części budynku, nie ma wewnętrznych korytarzy łączących obie części.

               

Wejście A prowadzi do ewidencji ludności, biura dowodów osobistych (parter) oraz do wydziału inwestycji, urbanistyki i architektury oraz geodezji i gospodarki gruntami.

W ewidencji ludności zostaje nadany numer PESEL, tu można zameldować się czy wyrobić dowód osobisty.

Wejście B prowadzi do Urzędu Stanu Cywilnego oraz do działów zajmujących się ochroną środowiska (odpady), działalnością gospodarczą, lokalami komunalnymi, a także punktu „Czyste powietrze”, gdzie pracownicy przekażą wszystkie niezbędne informacje o programie i pomogą złożyć wniosek. W ramach tego programu można uzyskać dofinansowanie na wymianę pieca, modernizację instalacji grzewczej, ocieplenie budynku, wymianę okien i montaż paneli fotowoltaicznych.

                

                     Klatka A                                                                                     Klatka B


W obu drzwiach wejściowych na klatki nie ma schodów i jest niewielkie miejsce na wprowadzenie i postawienie wózka.

Do biur na parterze i na piętra prowadzą schody. W budynku nie ma wind; nie ma też toalet dla niepełnosprawnych.


KONTAKT Z PRACOWNIKAMI

+48 22 77 05 201

sekretariat@piastow.pl


Awarie oświetlenia poza godzinami urzędowania można zgłaszać bezpośrednio do konserwatora oświetlenia: Elektryczne Usługi Adam Adamski

tel. całodobowy 698 088 755

Urząd – czym się zajmujemy? 

www.piastow.pl

Najogólniej – zajmujemy się życiem publicznym na terenie miasta.

- wydajemy dowody osobiste, przyjmujemy informacje o zagubieniu dowodu

- meldujemy i wymeldowujemy

- rejestrujemy cudzoziemców przyjeżdżających na stałe lub tymczasowo

- budujemy i remontujemy drogi, odśnieżamy je i utrzymujemy w czystości

- przeprowadzamy różne inwestycje i remonty

- dbamy o zagospodarowanie terenu, dbamy o nieruchomości (np. budynki), tereny zielone, parki, place zabaw dla dzieci

- zarządzamy gruntami i nieruchomościami (dzielimy, łączymy, przejmujemy)

- nadzorujemy właściwe magazynowanie odpadów i śmieci, gospodarujemy odpadami komunalnymi

- usuwamy odpady wielkogabarytowe, zużyte baterie i leki

- wydajemy zezwolenia na usuwanie drzew i krzewów, ale jednocześnie sadzimy nowe drzewa i krzewy

- dbamy o Miejsca Pamięci Narodowej i groby żołnierzy

- usuwamy wraki samochodów i azbest

- wydajemy Kartę Mieszkańca i przedłużamy jej ważność

- nadzorujemy placówki oświatowe (publiczne szkoły i przedszkola), sprawdzamy czy dzieci chodzą do szkoły

- rejestrujemy urodziny i zgony, w tych sprawach wydajemy odpisy aktów stanu cywilnego

- udzielamy ślubów, rejestrujemy je i wydajemy odpisy aktów

- przyjmujemy oświadczenia o zmianie imion i nazwisk

- przyjmujemy oświadczenia o uznaniu ojcostwa

- występujemy o nadanie numeru PESEL

- przyjmujemy zgłoszenia do uzyskania medalu „Za długoletnie pożycie małżeńskie” lub innych medali i odznaczeń państwowych

- wyznaczamy podatki od nieruchomości, podatki rolne, leśne, od środków transportu i inne opłaty lokalne

Osoby głuche lub słabosłyszące mogą kontaktować się z urzędnikiem przez tłumacza on-line

Wystarczy jak przyjdziesz w godzinach urzędowania i pokażesz na ten znak. Nie trzeba umawiać się wcześniej.


 Powrót