Przekazujemy informacje o możliwości uzyskania pomocy w przypadku sytuacji związanej z przemocą w rodzinie.
„Twój parasol” – aplikacja mobilna dla osób poszkodowanych przemocą w rodzinie.
Aplikacja „Twój parasol” przeznaczona jest dla osób doznających przemocy. Można ją pobrać za darmo na telefon poprzez Google Play i Apple Store. Program jest też dostępny na stronie internetowej www.twojparasol.com. Aplikacja oferuje dostęp do materiałów edukacyjnych oraz do bazy organizacji oferujących wsparcie osobom dotkniętym przemocą. Ponadto, umożliwia przesyłanie informacji o zdarzeniach przemocowych do ewentualnego wykorzystania później oraz możliwość kontaktu z wcześniej skonfigurowanym adresem e-mail lub możliwość szybkiego wybrania telefonu alarmowego.
„Avon Alert” – aplikacja mobilna dla kobiet doświadczających przemocy.
Aplikacja „Avon Alert” przeznaczona jest dla kobiet doświadczających przemocy. Dostępna jest pod adresem https://avonalert.pl/. Można ją pobrać za darmo na telefon poprzez Google Play.
Umożliwia ona:
- szybki kontakt z telefonem wsparcia, który zapewnia bezpłatną i profesjonalną pomoc (tel. 888-88-33-88, czynny od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-20.00),
- skorzystanie z chatu 24 h przez 7 dni w tygodniu,
- uzyskanie informacji na temat przemocy, jej rodzajów, skutków i przykłady oraz instrukcje krok po kroku, jak powinniśmy postępować w konkretnych sytuacjach.
Fundacja Centrum Praw Kobiet – oferta pomocy w czasie pandemii dla osób doznających przemocy.
Porady mailowe:
prawne: porady.prawne@cpk.org.pl
psychologiczne: porady.psychologiczne@cpk.org.pl
socjalne: pomoc@cpk.org.pl
Telefoniczny dyżur prawny: 22 621-35-37
każdy czwartek od 10.00 do 16.00
Live chat
Live chat na głównej stronie Centrum Praw Kobiet (https://cpk.org.pl/) daje możliwość szybkiego i bezpośredniego kontaktu ze specjalistkami: prawniczkami i psycholożkami. Jest to cicha forma kontaktu dla osób, które nie mają możliwości zadzwonić i zwrócić się po poradę.
Specjalistki dyżurują w następujących godzinach:
Poniedziałek
10:00-17:00 dyżur psychologiczny
14:00-17:00 dyżur socjalny
17:00-18:00 dyżur prawniczy
Wtorek
9:00-15:00, 18:00-21:00 dyżur psychologiczny
15:30-18:00 dyżur prawniczy
Środa
9:00-16:00, 18:00-20:00 dyżur psychologiczny
15:30-18:00 dyżur prawniczy
Czwartek
9:00-14:00 dyżur psychologiczny
14:00-18:00 dyżur prawniczy
Sobota
13:00-15:00 dyżur psychologiczny
Ponadto, dostępny jest całodobowy, ogólnopolski telefon interwencyjny: 600-07-07-17