Pan Grzegorz Szuplewski – Gminny Komisarz Spisowy w Gminie Piastów ogłasza uzupełniający otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych wykonujących czynności w ramach prac spisowych związanych z przeprowadzeniem na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w 2021 r. spisu powszechnego NSP 2021.
NSP 2021 jest przeprowadzany do dnia 30 września 2021 r., według stanu na dzień 31 marca 2021 r., godz. 24.00.|
Termin składania ofert: do dnia 10 sierpnia 2021 roku godz. 12.00
Kandydat na rachmistrza spisowego powinien spełniać następujące warunki:
• mieć ukończone 18 lat,
• cieszyć się nieposzlakowaną opinią,
• posiadać co najmniej średnie wykształcenie,
• posługiwać się językiem polskim w mowie i piśmie,
• nie być skazanym prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.
Informacje ogólne:
1.
Dane kandydatów na rachmistrzów spisowych są rejestrowane w Systemie
Ewidencji Rachmistrzów (SER) przez upoważnionego pracownika Urzędu
Miejskiego w Piastowie. Kandydat na rachmistrza spisowego, którego dane
zostaną zarejestrowane w systemie SER, otrzyma login do aplikacji e
-learning. Na wskazany w ofercie adres e-mail zostanie wysłane hasło
umożliwiające dostęp do systemu e-learning.
2. Na podany w ofercie
adres e-mail będą przekazywane informacje o terminie i formie szkolenia,
którego ukończenie z wynikiem pozytywnym będzie warunkiem koniecznym do
uzyskania możliwości kwalifikacji na rachmistrza spisowego.
3.
Kandydat na rachmistrza zobligowany jest do wzięcia udziału w szkoleniu
przeprowadzanym w trybie zdalnym. Szkolenia dla rachmistrzów spisowych
obejmować będą część teoretyczną oraz część praktyczną. Egzamin
kandydata na rachmistrza spisowego, przeprowadzany po szkoleniu, będzie
realizowany za pomocą aplikacji e-learning. Kandydat podczas szkolenia i
egzaminu po szkoleniu posługuje się własnym urządzeniem z dostępem do
Internetu (rekomendujemy laptop, komputer, tablet). Kandydat, który nie
weźmie udziału w całości szkolenia, nie może przystąpić do egzaminu
kończącego szkolenie.
4. Kandydaci, którzy uzyskają pozytywny wynik z
egzaminu (co najmniej 60% poprawnych odpowiedzi), zostaną wpisani na
listę osób zakwalifikowanych do pełnienia roli rachmistrza. O kolejności
na liście decydować będzie najwyższa liczba punktów uzyskanych na
egzaminie przez kandydatów z danej gminy (jako pierwsze kryterium) oraz
najkrótszy czas, w jakim został napisany test w przypadku takiej samej
liczby uzyskanych punktów (jako drugie kryterium). Na liście będą
zamieszczone przy każdym z kandydatów wyniki obu tych kryteriów.
5.
Kandydaci, którzy uzyskają najwyższe miejsce na liście, zostaną powołani
na rachmistrzów spisowych (w liczbie adekwatnej do potrzeb), a
następnie podpiszą umowę zlecenia z dyrektorem urzędu statystycznego –
jako zastępcą wojewódzkiego komisarza spisowego. Pozostali kandydaci,
których liczba przekracza zapotrzebowanie w danej gminie, stanowić będą
zasób rezerwowy.
6. Kandydat ma prawo wglądu do swojego testu i
uzyskanego wyniku - niezwłocznie po ogłoszeniu wyników egzaminu
testowego oraz żądania sprawdzenia WBS poprawności tego wyniku.
7.
Kandydat, po powołaniu na rachmistrza spisowego, zobowiązany jest do
przesłania za pośrednictwem aplikacji e-learning danych niezbędnych do
zawarcia umowy zlecenia oraz zdjęcia do identyfikatora, które powinno
spełniać określone wymagania:
a. jednolite tło, oświetlone, pozbawione cieni i elementów ozdobnych oraz innych osób,
b. format pliku - JPG,
c. rozmiar rzeczywisty zdjęcia – 23x30mm, co odpowiada:
• przy rozdzielczości 300 dpi, rozmiarowi 272x354 pixeli,
• przy rozdzielczości 600 dpi, rozmiarowi 543x709 pixeli.
Rachmistrz spisowy, wyłoniony w trybie
otwartego naboru na zasadach określonych w ustawie o NSP 2021, wykonuje
czynności w ramach prac spisowych na podstawie umowy zlecenia zawartej z
dyrektorem urzędu statystycznego,
z wykorzystaniem urządzenia
mobilnego wyposażonego w oprogramowanie dedykowane do przeprowadzenia
spisu. Urządzenie zostanie przekazane rachmistrzowi na podstawie
protokołu przekazania, stanowiącego załącznik
do umowy zlecenia.
Do głównych zadań rachmistrza spisowego należeć będzie:
1.
przeprowadzenie wywiadów bezpośrednich lub telefonicznych w zależności
od aktualnej sytuacji związanej z epidemią COVID-19 z wykorzystaniem
urządzenia mobilnego wyposażonego z zainstalowaną aplikacją
formularzową;
2. zebranie danych według ustalonej metodologii i zgodnie z kluczem pytań w aplikacji formularzowej.
3.
przejęcie części zadań innych rachmistrzów spisowych w sytuacji
awaryjnej, np. gdy zmniejszy się liczba rachmistrzów w gminie (np. w
przypadku rezygnacji, zachorowań itp.) lub dotrzymanie terminu
realizacji spisu będzie zagrożone.
Oferta kandydata na rachmistrza spisowego musi zawierać (druk do pobrania):
1. Zgłoszenie zawierające:
a) imię (imiona) i nazwisko,
b) data urodzenia,
c) adres zamieszkania,
d) numer telefonu,
e) adres e-mail.
2. Oświadczenie zawierające informację o:
a. posiadaniu obywatelstwa polskiego;
b. korzystaniu z pełni praw obywatelskich;
c. nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwa lub umyślne przestępstwa skarbowe;
d. posiadaniu co najmniej średniego wykształcenia;
e. znajomości języka polskiego w mowie i piśmie;
f.
zgodę na przetwarzanie danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do
realizacji procesu naboru na stanowisko rachmistrza spisowego.
g. o odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia..
Składanie ofert:
1.
Kandydat na rachmistrza spisowego w NSP 2021 może składać dokumenty
osobiście w siedzibie Urzędu Miejskiego w Piastowie ul. 11 Listopada 2
lub za pośrednictwem: poczty elektronicznej na skrzynkę e-mailową
Urzędu: umpiastow@piastow.pl, platformy ePUAP albo operatora pocztowego
(w tym m.in. Poczty Polskiej, firm kurierskich). O dacie wpływu
dokumentów decyduje:
a) w przypadku osobistego złożenia dokumentów
do urzędu lub doręczenia ich za pośrednictwem kuriera – data
dostarczenia do urzędu,
b) w przypadku wysłania dokumentów pocztą
elektroniczną na skrzynkę e-mailową Urzędu wskazaną w ogłoszeniu – data
wprowadzenia zgłoszenia do środka komunikacji elektronicznej nadawcy
(data wysłania wiadomości e-mail),
c) w przypadku wysłania
dokumentów poprzez platformę ePUAP – data wysłania zgłoszenia przez
nadawcę, która powinna być równoznaczna z datą wpływu na urzędową
skrzynkę na ePUAP (pojawienie się zgłoszenia w systemie
teleinformatycznym),
d) w przypadku przesłania dokumentów Pocztą Polską – data stempla pocztowego.
2.
Oferty kandydatów złożone po terminie, w inny sposób niż określony w
ogłoszeniu lub bez kompletu wymaganych dokumentów, nie będą brane pod
uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
3. Więcej informacji na temat
spisu można uzyskać na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w
Piastowie oraz w Gminnym Biurze Spisowym w Piastowie – nr tel. 22 770
5201 e-mail: umpiastow@piastow.pl
Gminny Komisarz Spisowy
Burmistrz Miasta Piastowa
Grzegorz Szuplewski