Projekt partnerski pt. „Miasta średnie województwa mazowieckiego liderami e-usług” jest realizowany od 10.12.2018r. do 31.03.2020r. wspólnie przez następujące instytucje:
- Euro Innowacje sp. z o.o. – Partner wiodący
- - Gmina Grodzisk Mazowiecki
- Gmina Grójec
- Miasto Józefów
- Gmina Miejska Legionowo
- Miasto Piastów
- Gmina Miasto Płońsk
- Miasto Przasnysz
- Gmina Miasto Sierpc
- Gmina Wołomin
- Gmina Miasto Żyrardów
Wartość projektu wynosi: 1 971 974,40 PLN, a dofinansowanie projektu z UE 1 653 894,40 PLN
Cel projektu
„Poprawa efektywności i
wzrost jakości świadczenia usług administracyjnych w 10 Urzędach JST z
woj. mazowieckiego objętych wsparciem w obszarze: podatków i opłat oraz
zarządzania nieruchomościami poprzez wdrożenie nowoczesnych rozwiązań
poprawiających efektywność zarządzania usługami dziedzinowymi oraz
podniesienie kompetencji 349 kadr w ramach 7 zadań od 10.12.2018 do
31.03.2020.”
Zadania zaplanowane w projekcie:
-
Elektronizacja procesu obsługi dla podatków i opłat, automatyzacja
rozliczeń oraz poprawa dostępności do informacji o sposobie załatwienia
i przebiegu sprawy w 9 urzędach JST
- Wdrożenie rozwiązań w 8
urzędach JST poprawiających dostęp do usług administracyjnych oraz
informacji o lokalach użytkowych i nieruchomościach gruntowych
przeznaczonych pod inwestycje
- Wdrożenie rozwiązań zarządczych w 10
urzędach JST poprawiających jakość obsługi mieszkańców i przedsiębiorców
w zakresie zarządzania satysfakcją klienta
- Wdrożenie rozwiązań w 4
urzędach JST w zakresie opracowania planów wykorzystania zasobu
nieruchomości, zagospodarowania pustostanów, skutecznej realizacji umów
najmu i dzierżawy, elektronizacji procesu świadczenia usług i ewidencji
nieruchomości
- Doskonalenie kompetencji 90 kadr z 10 urzędów JST w obszarze podatków i opłat
- Doskonalenie kompetencji 51 kadr z 10 urzędów JST w obszarze zarządzania nieruchomościami
-
Doskonalenie kompetencji 208 kadr z 10 urzędów JST w w obszarach
niezbędnych dla poprawy efektywności zarządzania usługami dziedzinowymi
Wskaźniki rezultatu zaplanowane w projekcie
-
10 jednostek samorządu terytorialnego, które wdrożyły rozwiązania
usprawniające pracę urzędu w obszarze obsługi podatkowej przedsiębiorców
-
10 jednostek samorządu terytorialnego, które wdrożyły rozwiązania
usprawniające pracę urzędu w obszarze zarządzania nieruchomościami
- 9
jednostek samorządu terytorialnego, które dokonały elektronizacji
procesu obsługi dla podatków i opłat, automatyzacji rozliczeń oraz
poprawy dostępności do informacji o sposobie załatwienia i przebiegu
sprawy (Zad.1)
- 8 jednostek samorządu terytorialnego, w których
poprawiony został dostęp do usług administracyjnych i informacji o
lokalach użytkowych i nieruchomościach gruntowych przeznaczonych pod
inwestycje poprzez wdrożenie rozwiązań w ramach Zad. 2
- 10 jednostek
samorządu terytorialnego, w których poprawiona została jakość obsługi
mieszkańców i przedsiębiorców w zakresie zarządzania satysfakcją klienta
poprzez wdrożenie rozwiązań zarządczych w ramach Zad. 3
- 4
jednostki samorządu terytorialnego u których poprawiona została
elektronizacja procesu świadczenia usług i ewidencji nieruchomości oraz
usprawnienia procesu współpracy i kontroli zarządców zasobów
nieruchomości w ramach Zad. 4
- 349 pracowników samorządowych, którzy
podnieśli kompetencje w obszarach: obsługi podatkowej, zarządzania
nieruchomościami i z zakresu niezbędnego dla efektywności zarządzania
usługami dziedzinowymi (Zad.5,6,7)
- 16 przeszkolonych osób dla
potrzeb wdrożenia rozwiązań w 8 JST poprawiających dostęp do usług
administracyjnych i informacji o lokalach użytkowych oraz
nieruchomościach gruntowych przeznaczonych pod inwestycje (Zad.2)
-
20 przeszkolonych osób dla potrzeb wdrożenia rozwiązań zarządczych z
zakresu zarządzania satysfakcją klientów 10 JST poprawiających jakość
obsługi mieszkańców i przedsiębiorców (Zad.3)
- 24 osób objętych szkoleniami/doradztwem w zakresie kompetencji cyfrowych