DOŁĄCZ DO LOCALSPOT

Dziury w jezdni, nieodśnieżona droga, niesprawne oświetlenie ulicy, dzikie wysypisko śmieci, bezpańskie psy – te i inne problemy można już zgłaszać do naszej gminy smartfonem. Wystarczy zrobić zdjęcie, dodać opis i wysłać zgłoszenie. Automatycznie, w ciągu kilku sekund, trafi ono do odpowiedniego działu w naszym Urzędzie Miejskim, bez konieczności szukania danych kontaktowych. Wystarczy pobrać darmową aplikację LocalSpot, która od początku października jest zintegrowana komunikacyjnie z Urzędem Miejskim w Piastowie.

Warszawa ma już analogiczną aplikację od 2013 roku, teraz jej twórcy przygotowali podobne rozwiązanie, z którego może skorzystać społeczność Piastowa.
 
Podobne rozwiązania działają za granicą, na przykład w Londynie lub Nowym Jorku. W 2013 roku, na zlecenie Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy stworzono system Warszawa 19115, dzięki któremu mieszkańcy stolicy mogą zgłaszać problemy w czasie rzeczywistym, bez potrzeby szukania danych kontaktowych do konkretnego wydziału. Dzięki modułowi CRM, który stanowi serce całego systemu, czas rozwiązywania problemów w stolicy skrócił się z 45 do 15 dni, a dbanie o otoczenie stało się wspólnym celem zarówno warszawiaków jak i urzędników. - Sukces Warszawy spowodował, że stworzono LocalSpot, czyli system, który obejmuje zasięgiem całą Polskę. Teraz zgłoszenia mogą dotyczyć także Piastowa.
 
Co można zgłaszać?
Źle zaparkowane auto blokujące przejście dla pieszych, zaśnieżony chodnik, burdy i zakłócanie ciszy nocnej, wandalizm, niezabezpieczona budowa – te i wiele innych rzeczy można zgłaszać poprzez LocalSpot. Stworzono zarówno portal, jak i aplikację mobilną. Z analiz wynika, że rośnie liczba osób korzystających właśnie z aplikacji mobilnej. Dlaczego? Ponieważ telefon, który zawsze mamy przy sobie, umożliwia nam zgłaszanie problemów „tu i teraz”, właśnie w tym momencie, kiedy podczas rodzinnego spaceru w parku natknęliśmy się na śmieci lub czekamy na ponownie spóźniający się autobus. Aplikacja mobilna pozwala nam na natychmiastowe działanie. Gdybyśmy mieli wrócić do domu, usiąść przed komputerem, szukać adresu e-mail lub numeru telefonu  do urzędu, a później wysyłać zgłoszenie lub dzwonić, zrezygnowalibyśmy z braku energii lub czasu.
 
Jak wysłać zgłoszenie?
Wystarczy ściągnąć aplikację LocalSpot na telefon (iOS, Android) lub wejść na stronę www.localspot.pl. Stosowne odniesienia do aplikacji są zamieszczone także na naszej stronie głównej. Jeśli wysyłamy zgłoszenie przy pomocy telefonu, otwieramy aplikację w telefonie, wskazujemy lokalizację, wybieramy kategorię (przykładowe to: dewastacja, drogi, komunikacja, zieleń, zwierzęta, śmieci), robimy zdjęcie lub krótko opisujemy problem i gotowe. W ciągu kilku sekund zgłoszenie trafia do właściwego działu w naszym Urzędzie . Możemy zrobić to w pełni anonimowo, bez konieczności logowania. Dodatkowo - wszystkie zgłoszenia widoczne są na mapie lub liście i oznaczone kolorami (zgłoszone, w realizacji, zamknięte). Każdy użytkownik może je zobaczyć, skomentować, a także poprzeć, klikając symbol serduszka. Co dalej? Postaramy się zająć każdym zasadnym zgłoszeniem „bez zbędnej zwłoki”. Dlatego zachęcamy do aktywnego, obywatelskiego informowania o większych i mniejszych bolączkach lokalnych.
 
LocalSpot umożliwia rejestrację i obsługę wszystkich zgłoszeń, nadawanie im priorytetów, kierowanie zadań do konkretnych jednostek i osób. Nasze rozwiązanie pozwala monitorować status każdej sprawy oraz postęp prac osób, które zajmują się daną sprawą.
 
Dzięki LocalSpot urząd ma dodatkową możliwość komunikowania się z mieszkańcami. Może wysłać wiadomość o przerwie w dostawie prądu lub wody, albo powiadomić o ważnych wydarzeniach. W skrócie można powiedzieć, że jest to platforma, która umożliwia współdziałanie mieszkańców i urzędu, budowanie nowej relacji i zaangażowania dla dobra lokalnej społeczności.  
 
Bezpłatną aplikację LocalSpot mogą Państwo zainstalować na swoim telefonie (iOS i Android). Zgłoszenia można też dokonać za pomocą strony: www.localspot.pl  




 Powrót