Nasza szkoła przystąpiła do Projektu Procesowe wspomaganie, organizowanego przez Poradnię Psychologiczno – Pedagogiczną w Pruszkowie.
Celem projektu było podniesienie jakości pracy szkoły, doskonalenie warsztatu pracy nauczycieli oraz podniesienia kompetencji społecznych i edukacyjnych naszych uczniów.
Projekt realizowany był przy współpracy z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Pruszkowie. Obszar rozwijany i doskonalony podczas projektu to „Metody i techniki pracy rozwijające twórcze myślenie uczniów”.
Twórcze działania wymagają kreatywności nauczyciela, dlatego też w ramach projektu, Rada Pedagogiczna wzięła udział w 15 godzinnym szkoleniu pt. „Trening twórczego myślenia”, którego celem było usystematyzowanie wiedzy z zakresu pedagogiki i psychologii twórczości, a także praktyczne doświadczenie metod i form pracy sprzyjających rozwojowi kreatywności uczniów. Nauczyciele przeprowadzili ponad 70 lekcji z wykorzystaniem metod twórczego myślenia. Lekcje te były obserwowane przez nauczycieli - obserwatorów (łącznie 110 obserwatorów w ramach całego projektu), omawiane i analizowane pod kątem atrakcyjności i korzyści dla uczniów.
Nasi uczniowie wykazali się umiejętnością pracy zespołowej, niezwykłą kreatywnością i otwartością na nowe wyzwania. Niejednokrotnie zaskakiwali nauczycieli oryginalnymi pomysłami i twórczymi rozwiązaniami.
Sposób realizacji projektu, zaangażowanie i pomysłowość nauczycieli sprawiły, że podjęte przez nas działania zostały bardzo wysoko ocenione przez przedstawicieli Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w Pruszkowie.
Metody i techniki pracy rozwijające twórcze myślenie, to stały i niezmienny element pracy wszystkich nauczycieli w SP2.
Magda Kordaczuk
Lider Szkolnego Zespołu Procesowego Wspomagania