Deklaracja dostępności Urzędu Miejskiego w Piastowie

Urząd Miejski w Piastowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Urzędu Miejskiego w Piastowie.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • 1.1.1 – Treść nietekstowa
  • 1.2.1 – Tylko audio oraz tylko wideo (nagranie)
  • 1.2.2 – Napisy rozszerzone (nagranie)
  • 1.2.3 – Audiodeskrypcja lub alternatywa dla mediów (nagranie)
  • 1.2.4 – Transmisje audiowizualne
  • 2.1.1 – Nawigacja klawiaturowa
  • 2.1.2 – Fokus nawigacji
  • 2.4.1 – Szybka nawigacja
  • 2.4.4 – Cel linku (w kontekście)
  • 3.1.1 – Język strony
  • 4.1.1 – Parsowanie
  • 4.1.2 – Nazwa, rola, wartość

Wyłączenia

  • Zamieszczone filmy nie posiadają audiodeskrypcji, gdyż w większości zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej,
  • Zamieszczone w formie plików PDF nie są dostępne cyfrowo w całości, pliki zostały publikowane przed wejściem ustawy o dostępności cyfrowej,
  • Zamieszczone w postaci załączników w formie skanów nie są zgodne gdyż publikowane zostały przez wejściem ustawy o dostępności cyfrowej,

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Artur Szlapa - Sekretarz Miasta Piastowa.
  • E-mail: sekretarz@piastow.pl
  • Telefon: 22 770 52 05

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Burmistrz Miasta Piastowa
  • Adres: Urząd Miejski w Piastowie
    ul. 11 Listopada 2
    05-820 Piastów
  • E-mail: burmistrz@piastow.pl
  • Telefon: 22 770 52 04

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

1. Budynek: Urząd Miejski w Piastowie, ul. 11 Listopada 2

Do budynku prowadzi  1  wejście od ul. 11 Listopada.

Do wejścia prowadzą:  schody, brak podjazdu dla wózków.

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Wejście nie jest  zabezpieczone bramkami.

W budynku brak windy.

Dla osób na wózkach dostępne są  korytarze i pomieszczenia na parterze.

W buynku brak toalety dla osób niepełnosprawnych.

Przed budynkiem wyznaczono 2 miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Istnieje możliwość skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza migowego.

2. Budynek: Urząd Miejski w Piastowie, ul. 11 Listopada 8

Do budynku prowadzą  2  wejścia:  od podwórza.

Do wejść prowadzą prowadzą  schody, brak podjazdów dla wózków.

Nad wejściami nie ma  głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Wejście nie jest  zabezpieczone bramkami.

W budynku brak wind.

Dla osób na wózkach nie dostępne są korytarze i pomieszczenia w budynku urzędu.

Brak toalety dla osób niepełnosprawnych.

Przed budynkiem wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych.

Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku nie ma pętli indukcyjnych.

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Istnieje możliwość skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza migowego.


 Powrót