Budowa schodów i wind - centrum przesiadkowe

Budowa schodów stałych i wind dla osób niepełnosprawnych z wiaduktu im. gen. L. Okulickiego na dwa perony stacji kolejowej w Piastowie realizowana jest w ramach Projektu „Budowa centrum przesiadkowego „Parkuj i Jedź” w Mieście Piastów” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Osi Priorytetowej IV „Przejście na gospodarkę niskoemisyjną” Działania 4.3 „Redukcja emisji zanieczyszczeń powietrza” Poddziałania 4.3.2 „Mobilność miejska w ramach ZIT” Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 - 2020.



Długie przygotowania i uzgodnienia dokumentacji projektowej oraz przeprowadzenie postępowania przetargowego zaowocowały wyłonieniem wykonawcy robót budowlanych.

Generalnym Wykonawcą została doświadczona firma z Warszawy, specjalizująca się prowadzeniem robót budowlanych na terenie zamkniętym kolejowym.

Umowa na kwotę prawie 3 mln złotych została podpisana z Warszawskim Przedsiębiorstwem Mistowym MOSTY Sp. z o.o. BUDOWNICTWO Sp. k.

Budowa tej części Centrum Przesiadkowego umożliwi połączenie peronów stacyjnych z istniejącym wiaduktem, co umożliwi komunikację z peronami przystanka osobowego „Piastów” z pominięciem infrastruktury dworcowej.

Przedmiotowa inwestycja swym zakresem obejmować będzie wykonanie dojść do peronów pasażerskich, na których wybudowane będą schody stałe oraz windy (dźwigi osobowe). Schody i windy posłużą skomunikowaniu peronów z wiaduktem żelbetowym. Odwodnienie dojść do peronów będą stanowiły ścieki korytkowe z kratką, połączone z istniejącym odwodnieniem przyległych peronów.

Zaprojektowana konstrukcja schodów jest optymalna pod względem konstrukcyjnym i wizualnym. Stalowa konstrukcja jest lekka i nie ingeruje nadmiernie w otoczenie. Stopnie schodów i spoczników zaprojektowano z elementów betonowych prefabrykowanych, które dobrze komponują się z sąsiadującą zabudową i betonowym wiaduktem im. gen. L. Okulickiego.



W celu dostosowania obiektu do wymogów dostępu dla osób niepełnosprawnych projektuje się:
− windy,
− odpowiedniej szerokości ciągi pieszych,
− trop znaki na dojściach do peronów - dla osób niewidomych.

Inwestycja swym zakresem będzie obejmowała:
− wykopy pod fundamenty,
− wykonanie pali fundamentowych Φ800 dla nowo budowanych podpór schodów,
− przedłużenie peronów (dojścia do peronów) wraz z odwodnieniem,
− budowę dwóch ciągów schodów wraz z podporami i fundamentami,
− budowę dwóch wind wraz z samonośnymi szybami windowymi.
− przebudowę podziemnych urządzeń kolidujących z obiektem,
− budowę zasilania wind i oświetlenia.

Wszystkie zaprojektowane elementy będą tworzyły z istniejącą stacją PKP Piastów harmonijną i jednolitą całość.


 Powrót