Usuń azbest!

W ramach przyjętego przez rząd programu utylizacji azbestu, do roku 2032 należy usunąć wszystkie wyroby zawierające azbest, które stwarzają zagrożenie dla zdrowia i życia ludzi.

W tym celu władze miasta postanowiły udzielić pomocy mieszkańcom Piastowa przy usuwaniu tych wyrobów z dachów oraz elewacji obiektów budowlanych w postaci płyt eternitowych.

Wielu właścicieli obiektów odkłada w czasie realizację tego przedsięwzięcia z uwagi na jego wysokie koszty. Miasto Piastów wychodzi naprzeciw tym problemom i będzie oferować swoim mieszkańcom pomoc w tym przedsięwzięciu. Pomoc polegać będzie na odbiorze z nieruchomości prawidłowo zdjętych, zabezpieczonych i oznakowanych wyrobów zawierających azbest oraz ich utylizacji (prace demontażu pokryć dachowych lub elewacji zawierające azbest mogą wykonywać jedynie firmy, które posiadają odpowiednie uprawnienia).

Wszystkich mieszkańców Piastowa, w tym również wspólnoty mieszkaniowe, nie prowadzących działalności gospodarczej, którzy planują w roku 2015 wymienić pokrycia zawierające azbest, serdecznie zapraszamy do składania deklaracji udziału w projekcie w Referacie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Urzędu Miejskiego w Piastowie, ul. 11-go Listopada 8, klatka B, pok. 3 - druki deklaracji do pobrania w Referacie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej.

Osoby zainteresowane udziałem w projekcie, proszone są o złożenie deklaracji uczestnictwa do dnia 30.04.2015r.

Mieszkańcy Miasta Piastowa mogą również skorzystać z dofinansowania jakie proponuje Starostwo Powiatowe w Pruszkowie przy demontażu wyrobów zawierających azbest, zgodnie z Regulaminem przyznawania osobom fizycznym dotacji z tytułu usuwania odpadów zawierających azbest z terenu Powiatu Pruszkowskiego ze środków budżetu Powiatu Pruszkowskiego.

Korzystając z w/w form pomocy, właściciele nieruchomości musieli by ponieść wydatek tylko w wysokości 50% kosztów zdjęcia i zabezpieczenia wyrobów.


 Powrót